dimarts, 22 de novembre del 2011

Territori i identitat

Avui dia 22 de Novembre del 2011, hem fet exposicions del treball de territori i identitat.
El meu grup i jo l'hem fet sobre l'acollida.

Al principi ens va costar molt definir el tema i com començar, perquè el que ens demanaven era que parlésim  d'un lloc o de quelcom amb el que ens sentíssim identificats. Al final vam escollir el tema de l'acollida, i crec que el vam encertar, perquè és un tema que no tothom s'hi pot sentir identificat i és quelcom molt important per a les persones.

Aquí us deixo el PowerPoint que hem utilitzat per fer aquesta presentació.

dissabte, 12 de novembre del 2011

Vídeo

En la última classe de GTIC, el dia 12 de Novebre, vam treballar el vídeo i el so.
A més a més, el professor ens va proposar una activitat:
  • Primer de tot vam posar tots els documents que ens feien falta per a crear el vídeo en una mateixa carpeta.
  • Després vam obrir el programa Movie Maker i vam arrossegar el vídeo de la carpeta al programa.
  • Llavors vam afegir-hi la música (opció insereix música).
  • Un cop fet això, vam anar dividint el vídeo en els trossos que ens interessaven (a la opció editar-->dividir).
  • Quan vam acabar de dividir el vídeo vam anar a afegint animacions per tal de que els talls de vídeo quedessin més lligats. A més a m´s, hi vam afegir efectes visuals per donar diferents sensacions.
  • I per últim vam afegir un títol al principi del vídeo, com a presentació, i els crèdits al final.

Aquest és el resultat del meu vídeo:


També el podeu trobar a:

http://www.youtube.com/watch?v=0THTj5HK3tk

dimecres, 9 de novembre del 2011

Vídeo y educación

En la última classe de GTIC, el dia 9 de novembre, vam comentar el llibre anomenat Vídeo y educación.
A partir d'aquest llibre ens vam centrar en el tema que tracta l'hemisferi dret i l'hemisferi esquerre.
Les diferències que hi ha entre aquests són:


Hemisferi esquerre
Controla la part dreta del cos
Treballa d’una forma més racional
Li correspon el desenvolupament lineal, lògic i racional del pensament, les operacions d’anàlisis i sintaxis, la percepció dels esquemes significatius i la disposició ordenada de les seqüències. (Funcions lligades al llenguatge i a l’abstracció)
Més sensibilitat per tot el que és visual.
És el dominant, intel·lectual i analític
Llegir un text: anàlisi gramatical i lògic. Ens arriben idees, informació, continguts, conceptes...

Hemisferi dret
Controla la part esquerra del cos
Treballa d’una forma més sensorial
Funcions com el reconeixement immediat dels rostres, la distinció i el record de les formes, discriminació d’acords musicals i reconstrucció mental de conjunts a partir dels seus fragments. (Funcions espacials no-verbals)
Més sensibilitat per tot el que és acústic.
És el secundari i del repòs.
Veure una imatge: operació sintètica. Ens arriben sensacions.

A partir d'aquest esquema que vàrem fer, vam treure les conclusions que:
  • A l'escola es desenvolupa més l'hemisferi esquerre, i fora de l'escola es treballa l'hemisferi dret.
  • La televisió treballa l'hemisferi dret.
  • Tothom és diferent segons l'època en la que viu (no viurà de la mateixa manera una persona que utilitza el facebook, que una persona que no ho fa).
Després d'això hem visualitzat dos tipos de vídeos:
  • Fet per mirar a casa i prendre'n apunts i no en una classe:


  • Fet per mirar a classe i no prendre'n apunts, sinó parlar-ne dels valors que transmet:

dimarts, 8 de novembre del 2011

Com parlar bé en públic

Avui dia 8 de Novembre del 2011, havíem de portar un resum dels capítols 1 al 6  del llibre com parlar bé en públic. Aquí us deixo els meus apunts:




Viquipèdia

A través de l'assignatura de GTIC ens han proposat fer un treball que consisteix en complementar un article de la Viquipèdia ja existent.
El meu grup l'hem fet sobre els mapes mentals. Us deixo el link per si us interessa saber què són els mapes mentals



Per fer aquest treball, el primer que vam fer va ser crear-nos un compte a la Viquipèdia. A partir d'aquí, vam buscar informació sobre el tema i ens vam repartir la feina, tot i que totes les persones del grup miràvem i editàvem si ho creiem convenient la feina de la resta del grup. És a dir, que vam crear l'article conjuntament.
Per a mi ha sigut una experiència molt bona, ja que he après a utilitzar la Viquipèdia i alhora a fer treballs en grup utilitzant les noves tecnologies.
En quant al grup, he de dir que hi he estat molt bé, ja que totes les integrants del grup hem fet la mateixa feina i ens hi hem implicat de la mateixa manera. Ningú ha fet més que ningú.
I per últim he de dir que he fet tot el possible per ajudar i aportat idees al grup. Espero que la resta de persones del grup estigui igual de contenta que jo amb la feina feta i amb la manera de treballar conjuntament.

divendres, 4 de novembre del 2011

Publicitat

Avui dia 4 de novembre, a la sessió de COED, hem començat amb la lectura d'un poema que m'ha agradat molt, i diu així:
Hi havia una vegada
una pobra coma
que per culpa d'un escolar
poc atent
va anar a parar al lloc d'un punt
d'una redacció eloqüent.
La pobrissona, tota sola,
havia d'aguantar el pes
de cent paraulasses,
algunes inclús amb accent.
A l'últim, esclafada,
va morir allà mateix
de l'atroç cansament.
Va ser enterrada
sota una creu
pel llapis vermell
del mestre,
i enlloc de crisantems commemoratius
va tenir un ramellet
de signes admiratius. 
Tragèdia d'una coma, Gianni Rodari

Tot seguit hem visionat diversos vídeos.
El primer de tot ha sigut el de Guillermo Orozco.
Un cop hem vist aquest vídeo, hem extret les idees següents:
  • La imatge té un llenguatge més universal tot i que cal que tinguem uns coneixements bàsics.
  • Creiem que sabem interpretar les imatges, però no és així. Som analfabets en quant parlem d'imatge, vídeo...
  • Quan veiem un vídeo no veiem la realitat, sinó el que la càmera ha escollit de la realitat.
  • Hem d'aprendre lo mínim per saber interpretar el que veiem.
  • La imatge és considerada com a complement de la paraula escrita o parlada. Per tant, hem d'aprendre a ser crítics amb les noves tecnologies, és a dir, no utilitzar-les com a suport.
Després d'això ens hem centrat en els anuncis publicitaris.
El primer que hem vist ha sigut el de galeries. Aquest anunci té un missatge subliminal que és: fer trapelleries està bé.
A més a més, hem analitzat aquest anunci a través de la llum, la música, l'ús de la càmera, el ritme i la veu:
  • Va guanyant color.
  • Passa de l'avorriment a la diversió (sonant un vals de fons).
  • Posen les trapelleries com a valor principal.
  • Fan ús de la càmera lenta per accentuar.
  • Veu en off.
Tot seguit hem vist l'anunci d'un cotxe de la marca golf, en el que hem pogut observar que, com tots els anuncis, té un missatge subliminal: si tens un golf seràs feliç.
També l'hem analitzat i hem extret aquestes conclusions:
  • Llum: no hi ha colors, només hi ha blanc i negre per tal de transmetre serietat, per no transmetre diversitat.
  • Música: clàssica, elegant, melancòlica, serveix d'acompanyament.
  • Ritme: constant, diferents enfocaments (des de dalt, recte...)
  • Veu: tots necessitem alguna cosa en la que confiar.
Més tard hem visionat l'anunci de la barbie en el que hem pogut observar que el que ens vol trasmètre és: abandonem al millor amic per un perfum.
I per últim hem vist l'anunci del seat altea, en el que podem veure com juguen amb el concepte de família per vendre't un cotxe.

dijous, 3 de novembre del 2011

Imatge

En la última classe de GTIC, el dia 3 de Novembre, vàrem parlar sobre la imatge i les seves condicions bàsiques:
  • Grandària (megapíxels): quantitat de píxels que té la imatge.
  • Pes: és el que ocupa la imatge en la memòria i es mesura en Bytes o algun dels seus múltiples. 
    1 Byte = 8 bits
    1 kiloByte ( kb ) = 1 024 Bytes
    1 megaByte (Mb) = 1 024 kb = 1 048 576 Bytes
  • Profunditat de color: número màxim de colors que pot arribar a tenir la imatge.
  • Resolució (píxel per polsada): relació entre el número de píxels i l'espai físic que ocupa.
 Podem trobar dos tipus d'arxius:
  1. Bmp: són els antics. El que fan és guardar els píxels.
  2. Jpg, Png: comprimeixen els arxius. El que fan és interpretar els colors en general, sense anar "un per un".
Tot seguit trobem un exercici pràctic sobre les imatges utilitzant el GIMP:

Primer de tot, la imatge original:


Tot seguit, l'he retallat utilitzant l'eina del cúter:

Després he agut d'anar a la opció d'imatge (barra d'eines), escalar imatge i modificar l'amplada a 650 píxels i l'açada a 433 píxels:

I per últim he esborrat el collar de la segona dona començant per l'esquerra amb l'eina de clonat i esborronat i he tapat la tapa de l'aigua amb l'eina de selecció de rectangles, copiant trossos de pedra i enganxant-los a la imatge: