dimarts, 27 de setembre de 2011

Llengua i llenguatge

En la darrera classe de COED vam estar parlant de què és el llenguatge i què és la llengua.
A través de l'article Lingüística de TUSON, J. hem pogut saber que:
Gràcies al llenguatge podem referir-nos al món; ordenar, reduir i classificar l'entorn.
A més a més també vam descobrir que el llenguatge i el pensament van relacionats, és a dir, que com més domini del llenguatge tingui, més podré transmetre. Al igual que la memòria, que gràcies a el llenguatge tot allò que acumulem en la memòria no és una suma de records sense relació entre sí, sinó que aquests records es converteixen en una novel·la.
També podem dir que el llenguatge és una capacitat que s'ha de desenvolupar, és a dir,que no és innata. És una capacitat que la tenim tots però que es transforma en diferents llengües. Això sí, no tots tenim la mateixa facilitat per aprendre una llengua perquè quan ens adaptem a una llengua ens és difícil adaptar-nos a una altra.

En quant a la llengua, vam comentar que hem de preservar les llengües com si fossin monuments.
I per últim, podríem definir la llengua comun sistema de signes orals, reflectit sovint en un codi escrit, propi d'una comunitat.
Aquest sistema està organitzat en diversos nivells als quals corresponen unitats diferents:
  • Pragmàtic ____________ discurs o text
  • Semàntic _____________ oració o paraula
  • Sintàctic ______________ sintagma
  • Morfològic ____________ morfema
  • Fonètic _______________ fonema o so

Interactivitat

Edu3.cat





-B. Bush va proposar utilitzar punts de connexió per fer que els conceptes estiguessin a llocs diferents. Que és tal i com funciona la ment humana, per associació d'idees.

-Més tard, Ted Nelson va elaborar un projecte anomenat "Xanadu". Aquest projecte no va fer-se realitat, però va donar lloc a innovacions com:
"Hipertext": és un nou model de la informació relacionada a través d'enllaços. "Hipermèdia": és un nou model de la informació relacionada a través d'enllaços, però a més a més del text hi trobem imatges i sons.

-I per últim, un grup d'investigadors liderats per Engelbart van fer invents crucials com per exemple, el ratolí que era un dispositiu que permetia una comunicació interactiva amb l'ordinador. A part d'això també van fer els CD-ROM, els vídeo jocs, etc.

dijous, 15 de setembre de 2011

Presentació

Hola a tots i a totes,
em dic Carla Torrent i aquest any he començat la carrera d'educació infantil a la Universitat de Blanquerna.

Aquest bloc l'utilitzaré per penjar informació que trobi interessant, noticies d'actualitat, apunts, etc. Intentaré fer com a mínim una entrada per setmana.
Espero que us sigui de gran ajuda i sobretot que feu totes les preguntes i  els suggeriments que us semblin convenients.

Moltes gràcies.