dimarts, 27 de setembre del 2011

Llengua i llenguatge

En la darrera classe de COED vam estar parlant de què és el llenguatge i què és la llengua.
A través de l'article Lingüística de TUSON, J. hem pogut saber que:
Gràcies al llenguatge podem referir-nos al món; ordenar, reduir i classificar l'entorn.
A més a més també vam descobrir que el llenguatge i el pensament van relacionats, és a dir, que com més domini del llenguatge tingui, més podré transmetre. Al igual que la memòria, que gràcies a el llenguatge tot allò que acumulem en la memòria no és una suma de records sense relació entre sí, sinó que aquests records es converteixen en una novel·la.
També podem dir que el llenguatge és una capacitat que s'ha de desenvolupar, és a dir,que no és innata. És una capacitat que la tenim tots però que es transforma en diferents llengües. Això sí, no tots tenim la mateixa facilitat per aprendre una llengua perquè quan ens adaptem a una llengua ens és difícil adaptar-nos a una altra.

En quant a la llengua, vam comentar que hem de preservar les llengües com si fossin monuments.
I per últim, podríem definir la llengua comun sistema de signes orals, reflectit sovint en un codi escrit, propi d'una comunitat.
Aquest sistema està organitzat en diversos nivells als quals corresponen unitats diferents:
  • Pragmàtic ____________ discurs o text
  • Semàntic _____________ oració o paraula
  • Sintàctic ______________ sintagma
  • Morfològic ____________ morfema
  • Fonètic _______________ fonema o so

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada