divendres, 25 de novembre del 2011

Poesia

Avui, dia 25 de novembre del 2011, a la sessió de COED hem fet la recitació d'una poesia.
En el meu cas he escollit una poesia titulada Nervis d'en Jaume Subirana. Aquí us la deixo:

NERVIS

Els dits joguinejaven tremolosos
damunt del marbre blanc, ungles polides
rascaven, perforaven cegament
la bossa de paper del sucre en pols.
Aquelles mans, no les paraules dites.
Les mans, l'estrany dibuix sobre la taula
i el salt dels dits humits fins al paper.
Dos dits plegant i desplegant el full
i l'ungla pertinaç que en repassava el plec.
Les mans, els dits, les ungles fent-lo miques:
una vegada, dues, tres... Un puny
adelerat a empetitir les miques.
I no recordo més.
Després, però,
ve aquest neguit estúpid, contundent
com un migdia esplèndid, la sospita
que entre les mans, a dins del puny, fet trossos,
hi havia algun missatge urgent, irrepetible.

Subirana, J. (1989). Final de festa. Barcelona: Proa.

 
He de dir que em va costar molt escollir una poesia, perquè no en trobava cap que em portés algun record o sentiment, i finalment vaig trobar aquesta d'en Subirana que trobo que a tots ens pot portar algun record. A més a més també la vaig escollit perquè no és una poesia que tingui gaires paraules inusuals o difícils.

Trobo que les poesies exposades avui han estat molt ben escollides i recitades. Una de les que més m'ha agradat ha sigut la de despertar d'en Jaume Subirana i tesi d'en Susanna.


Aquí us deixo una web d'en Subirana:
http://www.jaumesubirana.com/menu.html

I la seva biografia:
Jaume Subirana va nàixer a Barcelona l'any 1963. És escriptor en llengua catalana i a més a més va ser professor a la Universitat Pompeu Fabra i actualment ho és a la Universitat Oberta de Catalunya.

Si voleu més informació sobre la seva biografia, podeu visitar aquesta web: http://www.jaumesubirana.com/curriculum.html

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada