divendres, 4 de novembre del 2011

Publicitat

Avui dia 4 de novembre, a la sessió de COED, hem començat amb la lectura d'un poema que m'ha agradat molt, i diu així:
Hi havia una vegada
una pobra coma
que per culpa d'un escolar
poc atent
va anar a parar al lloc d'un punt
d'una redacció eloqüent.
La pobrissona, tota sola,
havia d'aguantar el pes
de cent paraulasses,
algunes inclús amb accent.
A l'últim, esclafada,
va morir allà mateix
de l'atroç cansament.
Va ser enterrada
sota una creu
pel llapis vermell
del mestre,
i enlloc de crisantems commemoratius
va tenir un ramellet
de signes admiratius. 
Tragèdia d'una coma, Gianni Rodari

Tot seguit hem visionat diversos vídeos.
El primer de tot ha sigut el de Guillermo Orozco.
Un cop hem vist aquest vídeo, hem extret les idees següents:
  • La imatge té un llenguatge més universal tot i que cal que tinguem uns coneixements bàsics.
  • Creiem que sabem interpretar les imatges, però no és així. Som analfabets en quant parlem d'imatge, vídeo...
  • Quan veiem un vídeo no veiem la realitat, sinó el que la càmera ha escollit de la realitat.
  • Hem d'aprendre lo mínim per saber interpretar el que veiem.
  • La imatge és considerada com a complement de la paraula escrita o parlada. Per tant, hem d'aprendre a ser crítics amb les noves tecnologies, és a dir, no utilitzar-les com a suport.
Després d'això ens hem centrat en els anuncis publicitaris.
El primer que hem vist ha sigut el de galeries. Aquest anunci té un missatge subliminal que és: fer trapelleries està bé.
A més a més, hem analitzat aquest anunci a través de la llum, la música, l'ús de la càmera, el ritme i la veu:
  • Va guanyant color.
  • Passa de l'avorriment a la diversió (sonant un vals de fons).
  • Posen les trapelleries com a valor principal.
  • Fan ús de la càmera lenta per accentuar.
  • Veu en off.
Tot seguit hem vist l'anunci d'un cotxe de la marca golf, en el que hem pogut observar que, com tots els anuncis, té un missatge subliminal: si tens un golf seràs feliç.
També l'hem analitzat i hem extret aquestes conclusions:
  • Llum: no hi ha colors, només hi ha blanc i negre per tal de transmetre serietat, per no transmetre diversitat.
  • Música: clàssica, elegant, melancòlica, serveix d'acompanyament.
  • Ritme: constant, diferents enfocaments (des de dalt, recte...)
  • Veu: tots necessitem alguna cosa en la que confiar.
Més tard hem visionat l'anunci de la barbie en el que hem pogut observar que el que ens vol trasmètre és: abandonem al millor amic per un perfum.
I per últim hem vist l'anunci del seat altea, en el que podem veure com juguen amb el concepte de família per vendre't un cotxe.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada